دکوچی دیزاین

ابعاد استاندارد انواع تخت تاشو

Wall mounted folding bed for extra storage - Beautiful Homes

ابعاد استاندارد انواع تخت تاشو را می‌توان یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید آن دانست تا با سایر ویژگی‌های فضای اتاق همخوانی داشته‌باشد. بنابراین اگر شما هم در خانه‌های آپارتمانی کوچک امروزی زندگی می‌کنید و قصد دارید که برای بهینه‌سازی فضای اتاقتان ایده‌هایی مانند استفاده از تخت تاشو را به کار ببرید این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله همه‌ چیزهایی را که باید در مورد ابعاد تخت تاشو بدانید بررسی کرده‌ایم.
با ما همراه باشید.

 تخت تاشو چیست؟

تخت تاشو تختی است که به واسطه‌ نوع طراحی آن امکان این وجود دارد که آن را به سمت دیوار جمع کرد. در این حالت، تخت به بخشی از دیوار یا کمد تبدیل می‌شود و فضایی که روی زمین اشغال کرده بود برای انجام کارهای دیگر باز می‌شود.
ویژگی‌های تخت تاشو باعث می‌شود که امروزه بهینه‌سازی فضای اتاق خواب با تخت تاشو یکی از گزینه‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی باشد. با استفاده از تخت خواب تاشو افراد مجبور نیستند برای باز کردن فضای اتاق، تخت را حذف کنند و یا برعکس بخاطر وجود تخت با محدود شدن فضای اتاق دست و پنجه نرم كنند.
نکته‌ی مهم در هنگام خرید تخت تاشو این است که این تخت‌ها به علت نوع خاص طراحی که دارند باید با فضای اتاق شما تناسب داشته‌باشند، بنابراین مهم است که با ابعاد و اندازه‌های آن به خوبی آشنایی داشته‌باشید.

 تخت تاشو چیست؟

ابعاد استاندارد انواع تخت تاشو

تخت تاشو به عنوان یک تخت مدرن کاربردهای مختلفی دارد. می‌توان از این تخت در اتاق ‌خواب بزرگسالان، اتاق خواب کودکان و نوجوانان، اتاق خواب مهمان‌، اتاق مسافر در هتل یا مهمانپذیر و… استفاده کرد. همچنین این تخت‌ها می‌توانند تک نفره یا دو نفره باشند. در تمامی این موارد توجه به ابعاد تخت از اساسی‌ترین نکات هنگام خرید است. در جدول‌های زیر ابعاد هر کدام از این تخت‌‌ها با توجه به انواع آٖن به تفکیک بررسی شده‌است

ابعاد تخت تاشو یک نفره

یک نفره عمودی

ابعاد عرض ارتفاع عمق از دیوار
200*90 98 210 50
180*80 88 190 50

 

یک نفره افقی

ابعاد عرض ارتفاع
200*90 208 100
180*80 188 90

 

ابعاد تخت تاشو دو نفره

دو نفره عمودی

ابعاد عرض ارتفاع
200*140 148 210
200*160 168 210

 

دو نفره افقی

ابعاد عرض ارتفاع
200*140 208 150
200*160 208 170

 

ابعاد تخت تاشو کودک

عرض ارتفاع
95 195

 

انواع تخت تاشو 

تخت تاشو علاوه بر تمام مزایایی که دارد در انواع مختلف عمودی و افقی طراحی می‌شود. تخت تاشو عمودی تختی است که به صورت عمودی و تخت تاشو افقی تختی است که به صورت افقی به سمت دیوار جمع می‌شود. استفاده از تخت افقی کاربری آسان‌تری برای افراد مخصوصا کودکان و نوجوانان دارد. چرا که با صرف نیروی کمتری به راحتی می‌توانند تخت را باز کرده و از آن استفاده کنند.

ابعاد استاندارد انواع تخت تاشو به چه عواملی بستگی دارد؟

در قسمت‌های بالاتر با ابعاد استاندارد هر تخت با توجه به نوع آن آشنا شدیم. اما به صورت کلی عوامل دیگری نیز وجود دارند که روی ابعاد تخت تاشو موثر هستند. همچنین این عوامل در قیمت تخت تاشو نیز می‌توانند تاثیر داشته‌باشند. این فاکتورها عبارت‌اند از:

مساحت اتاق

همانطور که همه می‌دانیم فلسفه و دلیل طراحی تخت تاشو بهینه‌سازی اتاق است. بنابراین در هنگام خرید تخت تاشو باید به این نکته توجه داشته‌باشید که مساحت اتاق شما دقیقا چقدر است. اگر تخت تاشویی که انتخاب می‌کنید عمودی است ارتفاع اتاق نیز مهم است.

سرویس همراه تخت 

یکی از ویژگی‌هایی که در این سال‌ها تخت تاشو را برای کاربران مورد توجه‌تر وجالب‌تر کرده‌است وجود سرویس به همراه تخت است که می‌تواند شامل میز، کتابخانه، شلف و کمد باشد. وجود هر کدام از این بخش‌ها در ابعاد و اندازه‌ی نهایی تخت موثر است.

۳ نکته‌ای که در خرید تخت تاشو باید به آن توجه کنید

اکنون که با تمام جزئیات مربوط به ابعاد تخت تاشو آشنا شدیم، باید بدانید که ۳ نکته اساسی و مهم نیز وجود دارند که در هنگام خرید تخت خواب تاشو باید آن‌‌ها را بررسی کنید. این نکات عبارت‌اند:

 تشک تخت خواب

در زمان خرید تخت خواب تاشو حتما به تشک تخت دقت کنید. کیفیت تشک با سلامت ستون فقرات فردی که روی آن می‌خوابد ارتباط مستقیمی دارد. یک تشک با کیفیت باید رویه مرغوبی داشته‌باشد و از ارتفاع و سایز مناسبی نیز برخوردار باشد.

 جنس بدنه تخت خواب 

تخت تاشو طراحی خاصی دارد و اهمیت لوازم یدکی آن مانند جک و یراق آلات نسبت به یراق آلات تخت ثابت به مراتب بیشتر است چرا که به وسیله‌ی آن‌ها تخت مدام باز و بسته می‌شود. بنابراین این قطعات باید از کیفیت خوبی برخودار باشند تا علاوه بر تحمل وزن افراد تخت را به خوبی باز و بسته کنند. در بین این یراق آلات اهمیت جک از همه بالاتر است چرا که جک‌ها بیشتر وزن تخت خواب را تحمل می‌کنند و اگر کیفیت خوبی نداشته‌باشند باز و بسته کردن تخت با مشکل و دشواری روبه رو خواهد شد.

مرکز فروش قابل اطمینان

از آن جایی که تخت تاشو باید کیفیت خوبی داشته‌باشد تا بتواند علاوه بر بهینه‌سازی فضا، نیاز شما را برای یک خواب خوب رفع کند باید آن را از مرکز خرید مطمئنی بخرید تا خیالتان بابت تمام ویژگی‌های آن راحت باشد.

نتیجه‌گیری 

تخت از لوازم ضروری در هر خانه‌ای است که یک خواب آسوده برای ما و عزیزانمان فراهم می‌کند. اگر در یک فضای آپارتمانی زندگی می‌کنید با یک تیر دو نشان بزنید و با خرید تخت تاشو تا ۳۰ درصد فضای اتاق را بیشتر کنید.

خروج از نسخه موبایل