دکوچی دیزاین

ابعاد میز تحریر چقدر باید باشد؟

ابعاد میز تحریر موضوعی است که در این مقاله بررسی کنیم. امروزه با توجه به افزایش مشاغل اداری و پشت میز نشینی، افراد زیادی در ساعات طولانی در طول روز، پشت میز نشسته و به انجام امور واگذار شده رسیدگی می کنند. از طرفی محصلان در سنین و دوره های مختلف اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال، برای مطالعه و پرداختن به امور تحصیلی و درسی، وقت خود را پشت میز های تحریر می گذرانند. در نتیجه استفاده از میز های تحریر و میز های کامپیوتر باید متناسب با کاربری خود از فاکتور های مهمی برخوردار بوده تا در حالت استاندارد قرار بگیرند. در ادامه به فاکتور های مناسب برای استاندارد بودن یک میز با کاربری های مختلف خواهیم پرداخت.

چرا ابعاد میز تحریر و میز کامپیوتر باید استاندارد باشد؟

میزتحریر همانطور که از نامش پیداست؛ میزی است که معمولا به عنوان مکانی برای مطالعه و نوشتن (تحریر) از آن استفاده شده و میز کامپیوتر نیز بیشتر برای استفاده از در اداره جات و بخش های اداری شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل ساعات طولانی کاری و مطالعه افراد، استاندارد بودن آنها یکی از مهم ترین نکات است؛ چرا که عدم توجه به این موارد شما را مستعد آسیب های مختلف جسمی خواهد کرد.

ابعاد میز تحریر

ابعاد میز تحریر استاندارد شامل ابعاد روی میز و ارتفاعات مختلف آن است که هر کدام متناسب با کاربرد و کاربر، متغیر هستند. عدم توجه به این موضوع ممکن است کاربر را دچار ضعف عضلانی، دیسک کمر، کمر درد و گردن درد کرده و کار و مطالعه را برای او دشوار و خسته کننده کند. در ادامه به معیار های میز تحریر استاندارد در گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال می پردازیم.

عوامل موثر در ابعاد میز تحریر

ابعاد استاندارد میز تحریر برای هر شخص متناسب با سن، قد، وزن، و نوع کاربری متفاوت بوده و تمام این موارد در انتخاب میز تحریر استاندارد برای هر شخص، موثر است. در واقع می توان گفت موارد زیر، عوامل موثر بر ابعاد میز تحریر هستند:

به این نکته توجه داشته باشید که عرض و طول میز تحریر کاملا سلیقه ای بوده و متناسب با نیاز و دلخواه شما تعیین می شود.

ابعاد استاندارد میز تحریر کودک

افراد 3 تا 11 سال کودک محسوب شده و به 4 گروه تقسیم شده و ارتفاع استاندارد میز تحریر هر گروه به شرح زیر است:

البته در نظر داشته باشید که این اندازه ها تنها اندازه های رایج در کودکان در سنین مختلف بوده و شما می توانید متناسب با قد فرزند خود، میز تحریر با ارتفاع کمتر یا بیشتر از اندازه های ذکر شده خریداری کنید. بهتر است برای کودکان از میز هایی استفاده شود که دارای مقدار کمی شیب هستند.

ابعاد استاندارد میز تحریر نوجوان

معمولا بر اساس ژنتیک، افراد در سنین نوجوانی از 11 تا 18 سال رشد کرده و دوره بلوغ را سپری می کنند. با این حال ارتفاع مناسب و رایج برای میز تحریر نوجوانان بین 70 تا 76 سانتی متر است. توجه داشته باشید که در هنگام خرید، به عضلات سرشانه ها، کمر و گردن کاربر هنگام استفاده و نشستن پشت میز تحریر، فشار وارد نشود. در سنین نوجوانی و بزرگسالی به ندرت نیاز به شیب بوده و بیشتر از صفحه های تخت استفاده می شود.

ابعاد استاندارد میز تحریر بزرگسال

ابعاد استاندارد میز تحریر برای بزرگسالان بیشتر مربوط به نوع کاربری آنها بوده و در صورتی که یک میز را تنها برای مطالعه استفاده می کنند، لازم به خریداری میزی با عرض و طول زیاد نیست؛ اما چنانچه به میزی برای کار نیازمند اند، بهتر است از ابعاد بزرگتری برای میز تحریر خود استفاده کنند. افراد 18 سال به بالا بزرگسال محسوب شده و بهتر برای هر نوع کاربری که می خواهند، میزی با ارتفاع 76 به بالا (متناسب با قدشان) است.

فضای استاندارد میز تحریر

فضای استاندارد برای میز تحریر بیشتر مربوط به پشت میز تحریر بوده و فضایی است که کاربر هنگام استفاده بتواند صندلی را بیرون کشیده و از آن استفاده کند. به همین دلیل می توان گفت فاصله استاندارد میز تحریر با دیوار چیزی بین 1.2 متر به بالا است که البته این اندازه نیز متناسب با سن کاربر و نوع و اندازه صندلی نیز ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

ابعاد استاندارد میز کامپیوتر

میز کامپیوتر در واقع از لحاظ کاربری در سنین مختلف هیچ تفاوتی نداشته و اندازه مناسب آن برای سنین نوجوانی و بزرگسالی برابر با اندازه مناسب میز تحریر در این دوره های سنی است؛ و تنها تفاوت آنها با میز های تحریر، استفاده از المان هایی برای قرار دادن موس و کیبورد و وسایل کامپیوتر در میز های کامپیوتر است که می توان آنها را به میز تحریر نیز اضافه کرده و به میز کامپیوتر تبدیل کرد.

جلوگیری از آسیب های پشت میز نشینی

آسیب های پشت میز نشینی درد گرفتن گردن، کم، دست و سرشانه ها بوده که عوارضی جون دیسک کمر و گردن و گرفتگی عضلات را به همراه دارد. به دلیل ماشینی شده زندگی امروزه بسیاری از افراد ساعات زیادی را در طول روز پشت میز سپری کرده که در صورت عدم جلوگیری از آسیب های ناشی از پشت میز نشینی، در معرض بیماری ها . آسیب دیدگی های زیادی قرار می گیرند. برای جلوگیری از آسیب های ناشی پشت میز نشینی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

سخن پایانی درباره ابعاد میز تحریر

در این مقاله به ارائه مطالبی در زمینه انتخاب میز تحریر و میز کامپیوتر مناسب و استاندارد و همچنین ارتفاع مناسب میز تحریر برای افراد در سنین و دوره های سنی مختلف پرداختیم. در نهایت شما با استفاده از میز تحریر مناسب می توانید از ایجاد آسیب های ناشی از پشت میز نشینی تا حد زیادی جلوگیری کنید.

سوالات متداول درباره ابعاد میز تحریر

  1. چرا میز تحریر و میز کامپیوتر باید استاندارد باشد؟
    به دلیل ساعات طولانی کاری و مطالعه افراد، استاندارد بودن آنها یکی از مهم ترین نکات است؛ چرا که عدم توجه به این موارد شما را مستعد آسیب های مختلف جسمی خواهد کرد.
  2. ابعاد استاندارد میز تحریر بزرگسال چیست؟
    افراد 18 سال به بالا بزرگسال محسوب شده و بهتر برای هر نوع کاربری که می خواهند، میزی با ارتفاع 76 به بالا (متناسب با قدشان) است.
  3. فضای استاندارد میز تحریر چیست؟
    فضای استاندارد برای میز تحریر بیشتر مربوط به پشت میز تحریر بوده و فضایی است که کاربر هنگام استفاده بتواند صندلی را بیرون کشیده و از آن استفاده کند.
خروج از نسخه موبایل